NL
DE
Homepage
Vacatures
Accountancy
Administratief
Agrarisch
Bank
Bouw
Finance
Food
HR
Inkoop
IT
Logistiek
Marketing & Communicatie
Overheid
Sales
Supply Chain
Techniek
Verzekeringen
Zorg
Open sollicitatie
Oriëntatiegesprek
Stel je droombaan samen
Check je salaris
Vacature plaatsen
Onze diensten
Employer branding
Over Personato
Werken bij Personato
Onze mensen
Contact
Homepage
Vacatures
Accountancy
Administratief
Agrarisch
Bank
Bouw
Finance
Food
HR
Inkoop
IT
Logistiek
Marketing & Communicatie
Overheid
Sales
Supply Chain
Techniek
Verzekeringen
Zorg
Open sollicitatie
Oriëntatiegesprek
Stel je droombaan samen
Check je salaris
Vacature plaatsen
Onze diensten
Employer branding
Over Personato
Werken bij Personato
Onze mensen
Contact
Vacatures
Werkgevers
Vacature plaatsen
Mijn lijst
NL
I
DE
MENU
Een (ijzer)sterke wervingsstrategie?
Die bouw je zó, in drie stappen.
Terug
1. Een krachtig werkgeversmerk versterkt joúw wervingsstrategie
Het startpunt van een effectieve wervingsstrategie? Zonder twijfel, een sterk werkgeversmerk. Hiermee creëer je een voorkeurspositie in de ogen van (potentiële) medewerkers. Zo blijkt uit onderzoek dat 69% van de professionals het liefst solliciteert bij een organisatie met een sterk werkgeversmerk.
Het begint bij joúw kern.
Iedere organisatie heeft een werkgeversmerk, die in de kern (jouw medewerkers) van jouw organisatie verstopt zit. Het identificeren hiervan is cruciaal voor een succesvolle wervingsstrategie: wat maakt jou uniek? Wat is jullie DNA en wat heb jij te bieden? Zo creëer je een samenhangend en authentiek employer brand: dé kapstok voor externe en interne uitingen. Hiermee versterk je je wervingsstrategie en weet je professionals te
vinden
,
binden
,
boeien
én
behouden
die passen bij joúw organisatie.
begin bij de kern
2. Voeg online marketing toe aan je wervingsstrategie
Méér dan de helft van de (latente) werkzoekenden, zoekt online naar banen. Dan wil je natuurlijk dat ze als éérste bij jou uitkomen, en dírect overtuigd zijn van het werken bij jouw organisatie. Een sterke online marketingaanpak kan wonderen doen voor je wervingsstrategie, met name voor de online vind- en zichtbaarheid van je bedrijf (op o.a. social media en google).
Tip 1.
Maak je website niet alleen functioneel, maar zorg er ook voor dat je volledig inzicht hebt in het gedrag van je bezoekers én dat deze geoptimaliseerd is voor zoekmachines (SEO). Een goed geoptimaliseerde website is een essentieel onderdeel van een effectieve wervingsstrategie.
Tip 2.
Wil je de juiste mensen werven, dan moet je weten waar ze te vinden zijn en wat hen boeit. Doe daarom een grondige doelgroepanalyse en ga met hen het gesprek aan wat hen drijft.
Tip 3.
Met die kennis in handen, is het interessant betaalde advertenties in te zetten op de juiste platformen als een extra boost voor je wervingsstrategie. Hiermee kun je namelijk je doelgroep specifiek targetten. Zo trek je ze naar je website, waar ze niet alleen kijken, maar wellicht óók meteen solliciteren.
Ontdek méér
3. Méér beleving in je wervingsstrategie
Kies voor een uniek sollicitatieproces!
In de huidige krappe arbeidsmarkt is het essentieel om een unieke sollicitatie-ervaring te creëren als onderdeel van een effectieve wervingsstrategie. Heb jij joúw sollicitatieproces als eens kritisch bekeken?
Tegenwoordig moet het solliciteren vernieuwend en toegankelijk zijn. Dat betekent: geen lange sollicitatieformulieren meer, geen verplichte motivatiebrieven, en zeker geen stoffige traditionele gesprekken. Een moderne recruitmentstrategie vraagt om een persoonlijke en unieke benadering, waarbij je de kandidaten écht leert kennen.
Dat kan op verschillende manieren, zo creëerde wij zes verschillende droomkamers. Iedere droomkamer met een eigen thema, een metafoor van het ‘waardewoord’, waarmee kandidaten zich uitdrukken wat ze (on)bewust nastreven en hopen te vinden in een nieuwe baan. Benieuwd hóe wij deze vernieuwde sollicitatie-ervaring hebben gecreëerd in onze wervingsstrategie?
Lees het artikel
Gratis vacature plaatsen
Liever vandaag dan morgen joúw collega vinden?
Plaats je vacature, geheel kosteloos.
We helpen je graag én rekenen alleen tarief wanneer we jou ook daadwerkelijk hebben geholpen.
Vacature aanmelden
Deze website maakt gebruik van cookies.
Meer informatie
Melding niet meer tonen