Dit kost het níet vinden

van nieuwe medewerkers

Met deze berekening kun je inzien wat het financiële gevolg is van het níet vinden van jouw nieuwe medewerkers. De teller loopt namelijk per dag op dat de vacature niet vervuld is. Lees verder..
Zomermaanden? ... het zijn wervingsmaanden!

Zomermaanden? …het zijn wervingsmaanden!
De arbeidsmarkt kent namelijk geen komkommertijd, ook al pauzeren veel bedrijven de werving tijdens de zomermaanden. Die illusionaire ‘zomerstop’ biedt kansen. Wanneer andere bedrijven achteroverleunen, kun jij het onderscheid maken door juist een tandje bij te zetten. Met de juiste aanpak, ga jij dat toptalent deze zomer nog vínden!

Een duwtje in de juiste richting nodig?
Deze (wervings)gids maakt jou wegwijs deze zomer:

> Oververhitte arbeidsmarkt is een feit;
> 'War for (latent) talent' is in volle gang;
> Streepje vóór, door te werven in de zomermaanden;
> ..en vínd nog meer!

Wil jij een voorsprong in de strijd om regionaal talent? Kom nú in actie!

HR vs Recruitment

HR en Recruitment draaien allebei om medewerkers. Dan hoort het toch bij elkaar? Echter is dit een stuk minder vanzelfsprekend dan dat het lijkt.

Als HR-Manager bevind jij je in een continu spanningsveld tussen je wil om te kunnen focussen op de lange termijn en de noodzaak om brandjes te blussen op de korte termijn. Je tijd gaat vooral op aan het zoeken naar nieuwe medewerkers, maar door de werk- en tijdsdruk die je voelt, lukt het je niet hier invulling aan te geven zoals je eigenlijk zou willen.

Herkenbaar? Lees het e-Book en ga weer doen waar je wél energie van krijgt!

De Thuiswerkende HR-Professional!

Is jouw organisatie al toekomstproof?

Iedere crisis levert, behalve vele negatieve bijwerkingen, ook leerpunten op. Zo brengt deze pandemie digitalisering in een stroomversnelling. Bedrijven, en daarmee de medewerkers, moeten zich continu blijven aanpassen.

Bereid je als organisatie voor op het nieuwe werken ná het coronavirus. Lees de antwoorden, tips & tricks in het e-Book.

FAQ Coronavirus!?

In de afgelopen maanden gingen we het gesprek aan met tientallen HR specialisten. We spraken over het vinden & binden van medewerkers in deze moeilijke tijden. 

Wij vinden dat we elkaar kunnen én moeten helpen. Daarom hebben we veelgestelde HR vragen, tips & tricks en onze ervaringen in deze whitepaper gebundeld. Samen bestrijden we de impact van het coronavirus op de arbeidsmarkt.

Lees de whitepaper voor én door HR professionals!

Killer vacaturetekst

schrijven met deze vijf tips!

Gaat jouw organisatie in 2021 verder groeien en zoek je versterking voor jouw team? Zorg dan dat je goed beslagen ten ijs komt en schrijf een dijk van een vacaturetekst!

Aan de hand van deze vijf tips schrijf jij een killer vacaturetekst. Ben je er klaar voor?

De kracht van Videorecruitment!

Één beeld zegt meer dan duizend woorden. Voornamelijk om kandidaten tussen de 18 en 35 jaar (millennials) te bereiken kan videorecruitment een krachtige tool zijn. Waarom? We geven je hieronder de belangrijkste wapenfeiten (bron: Google).

  • 96% meer kans dat een kandidaat doorklinkt wanneer je een video vacature gebruikt
  • 60% van de internetgebruikers bekijkt liever een video dan dat hij/zij een tekst leest. Lees verder..
Arbeidsmarktcommunicatie

Spreek de taal van je doelgroep!

Voordat we aan het schrijven van een vacaturetekst toekomen, beginnen we echter bij de kern: wie ben je als organisatie? Gecombineerd met gerichte doelgroeponderzoek en doordachte jobmarketing, helpen we je de slagingskans voor het vinden van de juiste match aanzienlijk te vergroten.

Videorecruitment: Verschillende mogelijkheden

Videorecruitment gaat je helpen bij zeer moeilijk in te vullen vacatures, daar zijn we van overtuigd. Maar videorecruitment is een breed begrip. Er zijn vele manieren hoe je een recruitment video kunt inzetten om jouw doelgroep aan te trekken en te overtuigen van jouw boodschap. Lees verder.. 

Vliegend van start met Videorecruitment > 5 tips!

We kunnen er niet meer omheen: Videorecruitment! We helpen je graag op weg met de volgende vijf tips. Ga vliegend van start en vind in no-time jouw nieuwe medewerkers met een persoonlijke recruitmentvideo van jouw organisatie. Lees verder.. 

Employer Branding

Investeer in jouw werkgeversmerk!

Als werkgever wil je mensen aannemen die geloven in datgene waar jij in gelooft. Maar wie ben je eigenlijk als organisatie, waar geloof je in en hoe word je ervaren door potentiele medewerkers? Deze vragen staan centraal als het gaat om employer branding. Wij helpen je ontdekken wat het employer brand van jouw organisatie is en hoe je deze het beste kunt uitdragen. Onze aanpak: beginnen bij het begin. 
"Hoe kijkt de arbeidsmarkt naar jouw organisatie?"