Doelgroepmarketing

Wie vacatures te vervullen heeft, doet er goed aan de doelgroep helder voor ogen te hebben. Weet jij wie je ideale kandidaat precies is, wat hem of haar bezighoudt en wat hij of zij aantrekkelijk werkgeverschap vindt? Dan kun je je vacatures en recruitmentmarketing hier op afstemmen en is de kans groter dat je snel de juiste nieuwe medewerker(s) vindt. Wij helpen je jouw doelgroepen in kaart te brengen door je de juiste vragen te stellen en informatie te verzamelen uit verschillende bronnen.

Creëer de voorkeur

Veel bedrijven beginnen te ‘rennen’ wanneer er een vacature openstaat. Het is dan maar afwachten of de juiste kandidaat – die past binnen dat wat jij voor ogen hebt – toevallig zicht krijgt op deze baan. Door het employer brand in kaart te brengen en gerichte campagnes te voeren op de voor jou relevante doelgroep (liefst nog voordat de vacatures ontstaan), zorg je ervoor dat potentiele kandidaten een voorkeur voor jouw organisatie ontwikkelen. Zo heb je een groot deel van de ‘strijd om talent’ al gewonnen nog voordat de functie vacant wordt.

Whitepaper voor HR Managers

Ben je HR Manager en voel jij de druk van je collega's toenemen? Lig je wel eens wakker van je werk en ben je het beu om een groot deel van je tijd te besteden aan het tevergeefs zoeken naar medewerkers, terwijl je eigenlijke taken blijven liggen? Download dan de gratis whitepaper 'Ik ben toch geen recruiter?!'.

Download de whitepaper

Aanpak doelgroepmarketing

Middels doelgroepmarketing kunnen we relevante doelgroepen op de arbeidsmarkt gericht benaderen met als doel het creëren van voorkeur om bij jouw bedrijf te komen werken. We beginnen met het segmenteren van je huidige en toekomstige vacatures in voor jouw organisatie relevante doelgroepen. Vervolgens bepalen we op welke van deze doelgroepen we onze pijlen het eerst gaan richten. We doen onderzoek naar onder andere demografie, werkgedrag en mediagebruik en we brengen je concurrenten in kaart. Op basis van deze gegevens en de voordelen van jou als werkgever bepalen we de marketingcommunicatiestrategie per doelgroep. Deze strategie vertalen we vervolgens door naar jobmarketing op vacatureniveau.

Onze garanties

  • Kosteloze intake vooraf, heldere verwachtingen
  • Kundig onderzoek door gecertificeerde Recruitment Marketeer en Marketing Manager
  • Heldere afspraken over doorlooptijd, kwaliteit en kosten
  • Gespecialiseerd marketingteam dat jouw doelgroepmarketing volledig uit handen neemt
  • Inzet mogelijk van onder andere website, social media, grafisch design en videomarketing
  • Uitgebreid advies en marketingmiddelen op maat als resultaat
  • Doelgroepmarketing advies en uitvoering vanaf € 3500

Succesverhalen

Benieuwd wat we zoal voor andere bedrijven hebben kunnen betekenen? Lees de succesverhalen van onder andere Loadlok, Venttri, BGH Accountants & Adviseurs en Deltastar en ontdek hoe Personato hen heeft geholpen in het vinden van de juiste medewerkers.

 

Bekijk de succesverhalen

Kom in contact