Zo bakken wij het brood

Waar ga je heen als je verse croissantjes wilt? Waar haal je je dagelijks ovenvers brood? Wie kan jou vertellen hoe je zelf de lekkerste broodjes bakt? Logisch: de bakker. Net zo logisch: voor recruitmentzaken ga je naar Personato.
Want: recruitment is óns vak. Graag neem ik je mee in de marketingstrategie voor 2018 en verder. Het doel: Personato neerzetten als dé kennispartner op het gebied van recruitment. We gaan de klant nóg beter helpen, we gaan kandidaten nog meer laten zien wie we zijn en we gaan onze kennis en expertise maximaal delen.
Kortom: wij gaan laten zien hoe wij het brood bakken. Doe mee!

We bakken dat wat het beste is voor de klant.

Lekker toch, een broodje dat jij het allerlekkerst vindt? Waarom zouden we onze klanten en kandidaten niet op eenzelfde manier verrassen? Door met de oplossingen te komen waarmee ze écht het beste zijn geholpen. Door informatie te bieden waar ze echt op zitten te wachten. Door ze, al voordat ze zaken met ons doen, tips en informatie te bieden waarmee ze verder kunnen. Door vragen te stellen, te luisteren en door te vragen. Kortom: door écht de aandacht te geven die nodig is.

We gebruiken alleen de beste ingrediënten.

Voor goed brood heb je goede ingrediënten nodig. Meel van goede kwaliteit, echte roomboter en zuiver water. Ook wij gebruiken alleen de beste ingrediënten. Zo helpt onze nieuwe website kandidaten sneller de juiste vacatures te vinden, gebruiken we ons netwerk om onze dienstverlening te versterken en nemen we alleen de beste en meest gedreven vakidioten aan. Ook houden we onze kennis op peil met goede trainingen en opleidingen, komen we continu met nieuwe ideeën en zijn we altijd op de hoogte van de laatste trends en innovaties in ons vak.

We wegen af en laten ideeën rijzen.

Te veel water maakt het brood plakkerig. Te veel gist en het brood zal niet rijzen. Een bakker zal zijn ingrediënten dus goed moeten afwegen, wil hij een smakelijk brood kunnen bakken. En zo geldt het voor ons net zo. We zitten barstensvol initiatieven, maar moeten keuzes maken om succesvol te zijn. We onderbouwen daarom onze ideeën, staan heel even stil voordat we gaan rennen en stellen kritische vragen aan elkaar. Waar halen we – nu en morgen – het meeste resultaat uit? Met dát idee gaan we aan de slag, en we maken er iets moois van!

Bakken, dat doen we samen.

Een bakker werkt vaak niet alleen. Hij heeft professionals in dienst die de fijne kneepjes van het vak kennen. Ze helpen elkaar en inspireren tot nieuwe probeersels. Onze marketingstrategie? Geen marketingfeestje. Want: recruitment = marketing. En dus doen we het met z’n allen. Vind je het leuk om te schrijven? Blog mee! Weet jij hoe je onze klant écht helpt? Deel het! Heb je een succes behaald of juist een case om van te leren? Gooi het in de groep. Domme ideeën bestaan niet. Echt.

En jij, hoe bak jij het brood?

Vanuit marketing gaan we aan de slag met, zoals dat zo mooi heet, de contentstrategie. We ontwikkelen whitepapers, structureren het Personato-blog en bedenken mooie campagnes voor onze kandidaten en opdrachtgevers.
En: we gaan met jou in gesprek!

Hoe laat jij zien dat recruitment jóuw vak is? Wat weet jij van jouw doelgroep? En hoe kan jouw team er samen met ons voor zorgen dat Personato dé kennispartner op het gebied van recruitment wordt? Denk na over deze vragen en laat het me weten tijdens het marketingoverleg dat deze week met jouw team gepland staat. Ik ben heel benieuwd hoe jij het brood bakt!