Zó krijg je de hiring managers mee in je wervingsaanpak!

Oké, plan de campagne. Nu je weet hoe je op korte termijn met relatief weinig inspanning kunt zorgen voor meer en betere reacties op jouw vacatures, is het tijd om je directie én hiring managers in beweging te krijgen.




“Sorry, ik heb geen tijd.”
Sollicitatiegesprekken moeten worden ingepland en arbeidsvoorwaarden moeten worden overlegd. Maar wat merk je? Hebben ze al die tijd in je nek gehijgd met de roep om nieuwe medewerkers, nu zijn ze zelf te druk om met jou en de kandidaten om tafel te gaan... “Plan maar in voor over drie weken”, hoor je ze zeggen.

Het is dus van belang dat jouw gesprekspartners de urgentie voelen van een goed en efficiënt proces. Het inzichtelijk maken van de (financiële) gevolgen, van het niet vinden van nieuwe medewerkers, gaat je hier zeker bij helpen.


Communicatie is key!
Maar je kunt meer doen. Neem de directie en hiring managers vanaf het begin mee in jouw plan de campagne. Vertel de hiring managers hoe je de werving van nieuwe medewerkers gaat aanpakken en houd ze op de hoogte van de voortgang.

Spreek aan de voorkant een planning af en zorg dat ze enkele voorlopige data vrij plannen voor eventuele sollicitatiegesprekken. Het klinkt cliché, maar goede communicatie en het scheppen van heldere verwachtingen vooraf creëert meer begrip en medewerking op de momenten dat je het nodig hebt.